דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על סושי ולא היה את מי לשאול 

מאת    [ 20/05/2009 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 22846 פעמים ]

אתם יושבים במסעדת סושי, קיבלתם תפריט עמוס בסוגי סושי עם שמות מוזרים שמתחרים על תשומת ליבכם ואתם לא יודעים מה אתם הולכים לקבל...

בדיוק כדי להימנע ממצבים כאלה, ולחסוך מהמלצר את ההסברים, בואו נעשה סדר אחת ולתמיד ונברר מי זה מי, איך הכל התחיל ומה בדיוק יש בכל אחת מיצירות המופת שהביאה לעולם ארץ השמש העולה.

מה זה בעצם סושי?

פירוש המילה סושי הוא "דג טעים" ושורשיו נמצאים אי שם ביפן לפני 1,300 שנה, שם פותחה טכניקה לשימור דגים שנקראה נאריסושי הטגניקה. בטכניקה הזו הדג נעטף באורז ומלח שיצרו לאחר זמן רב תסיסה שכבשה את הדגים ושימרה אותם.

במאה ה-18 שף יפני בשם הנאייה יוהיי החליט לוותר על תהליך התסיסה ולהגיש את הדג הנא ישירות עם האורז המבושל, וכך נולד למעשה הסושי הראשון בעולם. צורת הגשה זו זכתה להצלחה מידית ועם השנים התפתחו שיטות רבות ומגוונות להכנת סוגים שונים של סושי המורכב משילוב אינסופי של דגים, פירות ים, ירקות, בשרים ועוד.

סוגי סושי הפופולאריים ביותר בישראל


    • סשימי - ביפנית 'גוף מחורר' והמנה כנראה נקראה כך בשל המנהג להשאיר סימני זיהוי ממרכיבי המנה כדי שהסועד ידע מה הוא אוכל. לדוגמה, את זנבות הדגים. המנה מורכבת בד"כ מפירות ים טריים ודגים לא מבושלים הפרוסים לרצועות ומוגשים עם רוטב סויה וואסבי (חזרת יפנית). ישנה גם וריאציה של סשימי צמחוני וסשימי מבשר אדום נא המוגש באופן דומה.
    • קונוס ? סושי קונוס מורכב מדף אצה המגולגל ביד לצורת קונוס וממולא באורז, רצועות דג נא או פירות ים ורצועות ירקות. מקובל לאכול סושי קונוס בידיים ולא במקלות המסורתיים, ככה שאין טעם להתעקש.
    • הוסו מאקי - זהו רול העשוי מאצת נורי, אורז ומילוי אחד בלבד ולכן צורתו של הוסו מאקי צרה יחסית לסוגים אחרים של סושי.
    • אורמאקי רול I/O (פנים/חוץ) - אורמאקי הוא גליל בינוני הכולל שניים עד שלושה מרכיבים. באורמאקי, בניגוד לרוב סוגי הסושי, האורז הוא זה שעוטף את הרול בעוד האצה נמצאת בפנים. מעל לשכבת האורז החיצונית תוכלו גם למצוא ציפוי עדין של פירורי שומשום טריים או קלויים.
    • נגירי - פירוש המילה ניגירי היא 'לאחוז' כיוון שעצם הכנת סושי זה דורשת את אחיזתו ביד. זהו אחד מסוגי הסושי הפופולאריים ביותר ביפן ויש מחשיבים אותו לסושי המקורי. זוהי למעשה אצבע של אורז המפוסלת ביד ומעליה מונחת פיסת דג או ירק מרוחים במעט וואסבי. 
    • אינארי - מדובר בחטיף יפני המורכב מגלילות טופו המכילות בתוכן אורז, הגלילות מטוגנות ולאחר מכן מושרות בחומץ אורז ומבושלות ברוטב סויה וסוכר.

ברשת סופר סושי תוכלו לאכול במקום, לקחת טייק אווי או להזמין אליכם סוגים שונים של סשימי, קונוסים במגוון מילויים, מבחר הוסו מאקי, אורמאקי עשירים, נגירי עשויים בצורה מושלמת ואינארי משובחים. עכשיו כשאתם יודעים בדיוק למה התכוון המשורר היפני, תוכלו להזמין בדיוק מה שמתאים לכם, מבלי להיות מופתעים מהתוצאה. ואם בכל זאת שכחתם מי זה מי... לרשת סופר סושי יש פתרון מעולה בשבילכם: כל המנות מופיעות בתמונות בתפריט, על קיר המסעדה או באתר.

רשת סופר סושי מציעה סושי סופר טעים, סופר טרי וסופר משתלם ב-3 סניפים בת"א http://www.supersushi.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב